Tickets
Prix / Price:
- $15 régulier / regular
- $10 étudiants, membres du CIRMMT, aînés et artistes inscrits comme membres d'un syndicat professionnel (GMMQ, UDA, etc) / students, CIRMMT members, seniors and artists registered as members of a professional union (GMMQ, UDA, etc.)
Les réservations seront disponibles près de la date du concert. / Reservations will be available nearer the date.
Please note: Tickets can be purchased by calling the Box Office 514-398-4547, or by visiting the Pollack Hall Box Office, between 12:00pm (noon) and 6:00pm. The day of the concert, the box office will be open from 12:00-6:00pm, then again from 6:30pm until approximately 7:45pm.
POUR LES INFORMATIONS CONCERNANT LE CONCERT DU 27 MARS : / FOR INFORMATION ABOUT THE CONCERT ON MARCH 27: Quasar in creation: De souffles et de machines - concert 2
Programme / Program
Toutes les œuvres sont des créations / All works are world premieres
Phare far (2014) de / by Linda Bouchard
lowercase (2014) de / by Laurie Radford
Hello (2014) de / by Alexander Schubert
Les pâleurs de la lune (2014) de / by Pierre Alexandre Tremblay
Pour De souffles et de machines, Quasar fait équipe avec quatre compositeurs aguerris, installés en Amérique du Nord et en Europe. Alexander Schubert, avec son projet Hello, dirigera virtuellement le quatuor agissant en tant que video conductor, tandis que Laurie Radford utilisera la vidéo et la spatialisation pour interroger la perception : voit-on ce qu’on entend, où entend-on ce que l’on voit ? Linda Bouchard propose quant à elle un tableau plus abstrait où la matière électronique est issue d’enregistrements (traités et manipulés) de sons des saxophones. Finalement, Pierre Alexandre Tremblay s’inspire de son expérience de guitariste au sein de groupes « post-free-jazz-électro » pour développer une pièce où le feed-back est revisité à l’ère d’aujourd’hui.
For De souffles et de machines, Quasar has teamed up with four seasoned composers from North America and Europe. Alexander Schubert, with his Hello project, will virtually lead the quartet acting as video conductor, while Laurie Radford will use video and spatialization to query perception: Do we see what we hear, or do we hear what we see? Linda Bouchard offers a more abstract canvas where the electronic material is the result of recordings (processed and manipulated) of saxophone sounds. Finally, Pierre Alexandre Tremblay draws on his experience as a guitarist in "post-free-jazz-electro" groups to develop a piece where feedback is revisited in today's era.